Klaasstraat 4, 3700 Tongeren BE
leiding@scoutsstservaes.be

Openingsdag? Dat was goesting!

Vorige week gaven we alweer het startschot van het nieuwe scoutsjaar.
Van heinde en verre trokken jullie met zijn allen richting de weide van Diets-Heur om er met zo’n 60 enthousiastelingen het uiterst wisselvallige weer te trotseren. Met zijn
allen verzekerden we elkaar dat we opnieuw klaar staan om 34 weken het beste van onszelf te geven.
Das goesting!

Nadat de regen zich rond 17u even gewonnen leek te geven, werd er na de formatie verzameld bij de eettent. Hier was de fourage druk in de weer om allen van spijs en drank te voorzien. Pannenkoeken, hamburgers, cocktails, warme choco … er was voor ieder wat wils.

De fourage toonde zich op openingsdag in hun nieuwe pullen.

Leidingsvoorstelling

Voor de leidingsvoorstelling konden de kijkers rekenen op een professionele show van de hand van Nils Ruyter en Eric Janssen. Zij voelden de leden van de nieuwe equipes één voor één aan de tand om hen vervolgens aan het brede publiek voor te stellen. De kapoenen worden dit jaar geleid door Bram, Julie en Eric. De kawés zullen hun zaterdagen doorbrengen met Charlotte, Lisa, Siene en Maud. De Jong-Givers stellen het met een kwartet van Cédric, Sofie, Stijn en Nils, terwijl de giverleiding bemand wordt door Emile, Inès en Daan. Allen voorzien van een glimlach van oor tot oor staan deze jongelingen opnieuw te popelen om er een topjaar van te maken. Das goesting!

De Kapoenenleiding
De Jong-Giverleiding
De Kawé-leiding
De Giverleiding

Afscheid nemen bestaat niet

Helaas is openingsdag ook altijd een moment van afscheid. Dit jaar salueerden we Camille Hansen (4j leiding), Karla Wiggers en Willem Vandersmissen (3j leiding) en Loren Martens (1j leiding).
Wij wensen hen het allerbeste toe en hopen hen nog regelmatig terug te zien als nieuwe leden van de keukenploeg.

Van links naar rechts: Willem, Camille, Karla en Loren

Ouders in de kijker

Naast afscheid nemen werden sommigen ook naar goede gewoonte in de bloemetjes gezet. Enkele ouders waarop we dit jaar mochten rekenen waren Christophe Anthonissen, Patrick Martens en Jan Neven. Daarenboven werd er een speciaal geschenk overhandigd aan Philippe Laquay, de papa van twee leidsters, maar bovenal een persoon die nooit terugdeinst om wat klus- en transportwerk voor de scouts te doen. Hij kreeg dan ook een exclusief en gepersonaliseerd t-shirt van de scouts als teken van dank. Nogmaals een welgemeende dankuwel aan alle hierboven genoemden.

Philippe – Papa Laquay – neemt zijn persoonlijk t-shirt in ontvangst
Een kleine attentie voor Christophe Anthonissen

Thank you for the music

Voor het tweede jaar op rij was er een muzikaal ensemble voorzien. Hiervoor werd er opnieuw beroep gedaan op de bereidwilligheid van Harmonie Kunst Na Arbeid uit Gors-Opleeuw. Zij werden versterkt door een paar huismuzikanten uit onze eigen vereniging.

Harmonie Kunst Na Arbeid met Hanne en Ninke van de fourage

Ter afsluiting bedanken wij graag alle aanwezige leden, ouders en vrijwilligers om van openingsdag weer een succes te maken. Wij bedanken bakkerij Blanckaert voor hun steun, alsook al onze vrienden van KSA Sint-Jan, Scouts Rutten, Scouts Rumanzeis en Chiro Aterstoase.

Nog niet genoeg? Geniet zelf na van de openingsdag dankzij de prachtige foto’s van Stijn Anthonissen. Bekijk ze via de volgende link.