Hoe is mijn kind met alles in orde?

Het scoutsjaar van Sint-Servaes is weer begonnen. Na de openingsdag gingen er bij heel wat ouders een aantal vragen op hoe hun kind administratief correct is ingeschreven. Om een antwoord te bieden op deze vragen, leest u best de volgende, korte uiteenzetting.

Help, ik ben nieuw!

In het geval je dit jaar voor het eerst bij onze scouts bent, begint je carrière als lid hier op onze website. Je dient namelijk eerst een aanvraag in te dienen met al je gegevens om in het systeem van Scouts en gidsen Vlaanderen terecht te komen. Deze aanvraag gebeurt simpelweg via onze website op het tabblad aanvraag (klik hier om naar het invulformulier te surfen). Wanneer deze info is verwerkt, zal u van de lokale groepsverantwoordelijke een mail ontvangen met het lidnummer van uw kind.* Dit nummer zal u nodig hebben om een account aan te maken op groepsadministratie. Hoe u dat doet, ziet u in de onderstaande handleiding.

*Indien u geen mail ontvangen hebt van de groepsverantwoordelijke, gelieve ons dan even in te lichten via groepsleiding@scoutsstservaes.be met de naam van uw kind.

Betaling

Om uw inschrijving te finaliseren, dient u het correcte bedrag te storten op de rekening van de scouts. Dat doet u via de volgende rekeningnummer: BE49 3631 1964 2971.

Op deze overschrijving vermeldt u de naam en tak van uw kind(eren). Het inschrijvingsgeld vermindert per ingeschreven kind.
Eerste kind: €50
Tweede kind: €45
Derde kind en volgende: €40

Indien dit alles voor 10 oktober 2020 in orde is gebracht, is mijn kind dan in orde? ’t Zal wel zijn!