Kapoenen

Het embleem van de kapoenen.

Kapoenen kijken naar de wereld vanuit hun eigen beleving. Die kijk op de wereld weerspiegelt zich ook in de relaties die ze aangaan. Zo vertellen ze honderduit over mijn papa en ik, mijn juffrouw en ik, mijn leidster en ik.
In een groep werken staat daar tegenover. Groepjes ontstaan eerder toevallig rond gebeurtenissen van het moment. Tussen de leden van zo een groepje bestaan geen speciale relaties. Ze gaan trouwen met wie hen vandaag op de schouders nam.

Wel krijgen kapoenen, stilaan en haast onbewust, het besef van een groep. Kapoenen reageren impulsief op allerlei prikkels. Ze houden hun aandacht nog niet heel lang op eenzelfde onderwerp. Ze springen van de hak op de tak en het ziet ernaar uit dat ze zomaar wat ronddollen. Ze zien een verkeersagent en spelen dat na; even verderop vangt een optocht van de Hare Krishna hun aandacht en dat is het startsein voor een nieuw verhaal in hun hoofd.

De leiding van de kapoenen zijn:

Nine, Sofie en Charlotte

Kijk op de leidingspagina voor meer informatie over deze leid(st)ers.